Březen jako začátek nového roku? Proč ne.

By března 04, 2019 , ,


Březen… pro každého zřejmě naprosto obyčejný měsíc, v pořadí třetí v novém roce. Ale u mě to až tak pravda není. Osobně mám velký problém s příchodem nového roku v tom, že během ledna a února je toho vždy hodně na vyřizování, nové rozjíždění v práci a starostí až nad hlavu. Takže o nějakých nových začátcích úderem prvního ledna u mě nemůže být ani řeč. Ale tato „velká změna“ u mě nastává právě příchodem března. Vše už je uklidněno a zajeto ve stálých kolejích, a i si vždy stačím během těch dvou měsíců utřídit myšlenky do nějaké smysluplné roviny a ve většině případů jsem i schopna od začátku března plnit určitá „předsevzetí“.

On to po pravdě řečeno není ani můj osobní výmysl – začátek roku v březnu. Pokud se o tuto anomálii začnete trošinku zajímat, zjistíte, že začátek kalendářního roku se ne vždy začínal (začíná) prvního ledna. V historii se oslavy nového roku stahovaly hned k několika datům, jako byl například 25. prosinec, 25. březen, 6. leden, či již zmiňovaný 1. březen.

A další důvod, proč mám raději začátek roku až v březnu? Kvůli počasí, a celkově kvůli náladě. Jsem člověk, který bytostně nesnáší zimu, sníh a všechno s tím spojeno. Takže horoucně oslavovat začátek roku v zimě, kdy je hnusné počasí a ještě ke všemu mám mraky práce… ne děkuji.

Samozřejmě že uznávám naše klasické rozložení kalendáře, ale jednoduše řečeno: hlavu mám nastavenou jinak :)

Březen je pro mě tím měsícem, kdy mám opět náladu na vymýšlení „kravin“, na plnohodnotné užívání svého volného času, na setkávání s přáteli a tak podobně. A pevně doufám, že v tom nejsem úplně sama :)

A jak to máte vy? Daří se vám držet začátek roku od začátku roku, nebo si tuto pomyslnou hranici také posouváte? :) 




*Článek napsala Míla

You Might Also Like

1 komentářů

  1. to jaro je vždycky takový nový začátek..já bych to i v lednu brala, ale prostě nejde to - leden, to se ještě dojíždějí věci z prosince, únor, ok, to se nějak doklepe a mám taktéž pocit, že v březnu je člověk připravený se opravdu nadechnout zcela nově. Leden a unor jsou ještě takové uklidové měsíce:)

    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář :)