Město lásky - Verona ❤️

By dubna 14, 2019 , ,




Verona – kdo by ji neznal. Jedná se prakticky i synonymum slov „město lásky“. Ač se jedná o poměrně hodně známé město, osobně mi připadá, že je turisty dost opomíjené a vyhledávané jsou raději města známější, jako je například Řím, Milano či Benátky. Jsem zastáncem toho názoru, že každý milovník Itálie by se měl na toto místo alespoň jednou podívat. A co potom teprve milovníci Shakespeara! :)

Právě do tohoto města byl totiž zasazen děj jeho nejznámější tragédie – Romeo a Julie, a vy tak můžete ve Veroně spatřit například dům Julie a Romea i mnoho dalších…

Verona patří mezi druhé největší město oblasti Benátsko (hned po Benátkách) a je hlavním městem provincie Verona. Největšího rozkvětu se Verona těšila v období středověku. Celé město, jeho střed i okraj, je úžasnou ukázkou několika dob a stavebních úsilí. Jednoduše se dá říci, že městské stavby pochází většinou z doby Římské, Románské a Gotické. Ten, kdo se tímto městem již někdy procházel, mi dá zajisté zapravdu, že je to takový stroj času. Nebýt všude jezdících aut, opravdu byste si připadali jak ve středověku. Ze všech domů vyzařuje stará energie, krása a noblesa. Typické pro toto město, ale i pro celou Itálii, jsou balkóny, respektive takové ty malinkaté balkónky na jednu až dvě židličky. Ty já naprosto zbožňuji a vždy hrozně závidím, že i v malém bytě mají takové to roztomilé balkónky, které jsou ideální na ranní snídaně, či jen tak na odpočinutí.

Bohužel jsem měla u Verony trochu malý problém v tom, že mi toto město přišlo hrozně uspěchané. Jiná města, ať už to byl Řím či Benátky, mi vždy přišly božsky klidné a neuspěchané. Každý měl na všechno dost času a nikam se nehnal. Verona mi v tomto ohledu přišla jako naprostý opak – ale možná jsem měla jen „smůlu“ na uspěchaný den.

A teď nějaké informace přímo o památkách:



Památka, která láká návštěvníky z celého okolí, je Juliin důmkterý naleznete na ulici Via Cappello. Historie domu sahá až do 13. Století - nejde však o nejvýznamnější památku Verony, jelikož Juliin dům ve skutečnosti nemá s příběhem Romea a Julie nic společného. Shakespeare si tuto tragédii pouze vymyslel a děj pouze zasadil do tohoto místa. Nicméně Juliin balkon na nádvoří stále naleznete a s ním i zlatou sochu Julie - té se podle pověry má sáhnout na prso, a do roka tak prý naleznete pravou lásku.



Kousek od jižní brány Porta Nuova na náměstí Piazza Bra naleznete skutečnou nejvýznamnější veronskou památku  amfiteátr ArenaJde o stavbu, která byla postavena v prvním století našeho letopočtu a je jen o něco menší než Koloseum a amfiteátr Capua. Kdysi se tu konaly gladiátorské souboje s exotickými zvířaty, dnes se zde konají velkolepá operní i rocková představení. (www.travelmag.cz)



Pohřebiště Scaliger (Arche scaligere) – toto místo je považováno za jedno z nejromantičtějších míst celé Verony. Ano, čtete správně – pohřebiště. Celé pohřebiště je jednou z nejpozoruhodnějších ukázek slavné gotiky na celém světě, a celý tento areál vzniká již ve 14. století. Konkrétně se jedná o pohřebiště rodu Della Scala. Místo vás dokáže opravdu přímo nadchnout a ohromit. Hroby jednotlivých členů rodů jsou umístěny všem na očích, a to v tzv. věžích celého pohřebiště. Nad každou střechou jednotlivých věží jsou poté umístěny i sochy členů, většinou vyobrazených na koních.



Nejlepší výhled na celou Veronu? Jednoznačně Piazzale Castel San Pietro! Toto okouzlující místo je dostupné jen pár minut pěšky z centra města a dojet sem můžete buď výtahem, který stojí cca 1,5€ na osobu, nebo zdarma pěšky (brr). „Zahrada“ se nachází opravdu celkem vysoko a všechny záběry z filmů, pohledy nebo fotografie, ze kterých Veronu znáte, jsou pořizovány právě většinou zde ;)

Samotná Verona je nesmírně početná, co se jednotlivých památek týče. Najdete zde několik desítek hodně starých, a i celkem vzácných domů, mraky kostelů a všeho možného. Samozřejmě ani já jsem všechno neprošla, a do článku vám tak všechno dát nemůžu. Osobně jsem i vynechala pár míst, které jsem sice navštívila, ale nepřišli mi tak zajímavé, abych o nich něco psala.

Teď tedy opět nechávám prostor pro fotografie. Pokud vás bude cokoli zajímat, pište a ptejte se :) Na přečtenou příště :)


Článek sepsala a nafotila Míla












You Might Also Like

6 komentářů

  1. Pěkné fotky! :)
    Osobně jsem nebyla z Verony nijak zvlášť nadšená. Měla jsem za sebou půl roku v Neapoli a cestu přes Florencii a Benátky zpátky domů, a tak jsem byla jednak unavená, jednak plná dojmů z celé Itálie – a v rámci ní Verona vlastně vážně moc nevyniká. Jůliin dům je vlastně spíš děsivý tím, co se z něj stalo, a celé město je sice moc hezké, ale nic, co by jinde v Itálii nebylo. Na druhou stranu jsem si tu zase užila klid, neměla jsem v plánu milion památek a ani tu nebylo tolik lidí, tak jsem se prostě v klidu procházela, vyšplhala jsem nahoru na kopec (vida, mně to tak vysoko nepřišlo :)) a prostě jsem se chvíli příjemně flákala v hezkém městě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravdou, že se nejedná o žádnou "luxusní" destinaci, ale své kouzlo rozhodně má <3 :)

      Vymazat
  2. Jééé, to vypadá krásně, hned bych jela taky :))
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera, kebyže nemám deti tak idem hneď ♥

    DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí se podobné výlety dají podnikat i s dětmi :) <3

      Vymazat

Děkujeme za tvůj komentář :)