“Thank U, Next“ stojí vůbec za poslech? - aneb nové album Ariany Grande

By února 10, 2019 , ,



Thank U, Next je Ariany páté album, které vydala ani né šest měsíců po svém čtvrtém albu Sweetener. Nijak extrémně jsem nezkoumala ostatní hudební umělce, ale není tak běžné, aby se vydaly dvě alba za půl roku od jednoho umělce. Ono se vlastně skoro ani není čemu divit, to všechno, co Ari prožila během dvou let, uuh girl… obdivuji ji každým dnem víc a víc. Jinak také bych ráda upozornila na to, že Ari tohle album vytvořila během měsíce, a taky všechny songy jsou napsány právě Arianou (a je to hodně vidět) a samozřejmě jí pomáhala Victoria Monét, Tayla Parx, Tommy Brown, Martin Max, atd.
Trošičku ještě odbočím – ano, jsem Arianator od doby, kdy vydala Put Your Heart Up, pak už to šlo přes Victorious (V jako Victoria) až k její nové tvorbě, ale to by jsme tu byli vážně dlouho, takže pokud byste chtěli něco na způsob „proč mám ráda Arianu Grande?¨ dejte nám vědět do komentářů. Ale i když Arianu miluju jako nikoho jiného, nemyslete si, že mám ráda všechnu její tvorbu, nebo takhle… její songy miluju v podstatě jenom kvůli jejímu hlasu, ale produkce byla, například na Sweetener albu velmi slabá, tedy až na výjimky (NTLC, Breathin, GIAW, atd).
No nic, nebudu se tu už dál rozepisovat, jinak by tenhle článek byl moc dlouhý, a to by se nechtělo číst ani mě.
Jak tenhle článek bude fungovat? Jednoduše – ke každé písničce napíšu svoje pocity a budu hodnotit text, produkci, Ariany vokály a můj pocit z celého songu, a samozřejmě to budu brát popořadě, jak je to na albu.

1. Imagine
– text je v podstatě o sexu, což u Ari bylo hodně známo z Dangerous Woman alba -  tyhle songy hodně pouští rádia, takže možná z toho důvodu. Ale tenhle text je o představě, o milování se svým milovaným, v tomto případě Macem (RIP), takže tohle není ten typický pop song, což u mě získalo větší plus. Produkce na Imagine je prostě bomba, už na začátku vás upoutá v podstatě ''bouchání'' a pak hned Ariany hlas. Tahle produkce je trošku temnější, ale k textu se úžasně hodí. Ariany vokály – má to vůbec cenu komentovat? Ariana je prostě top zpěvačka, a pokud někdo říká, že ne, nemá cenu někoho přesvědčovat, každý má svůj názor, ale podle mého názoru Ariana umí zpívat. Jenom bych ráda zdůraznila, že pro mě byl obrovský šok, když jsem v Imagine uslyšela tzv. whistle (pískací) tóny - upřímně jsem se rozbrečela jako malá (neuděláš nic), a pak ještě, když zpívala Imagine živě u Jimma Fallona (jenom slzy a pištění a hooodně oh my gwaaad).
Můj pocit z celého songu je zkrátka pozitivní, nejvíce si samozřejmě užívám Ariany vokály. Akorát mi přijde, že po Thank U, Next songu lidé tento moc nedoceňují, co myslíte vy? Moje celkové hodnocení 10/10.

2. Needy
U Needy jsme dostali menší ukázku už někdy loni, a už jenom podle té pěti sekundové ukázky jsem věděla, že tohle bude můj song. S Needy se hrozně moc ztotožňuji, hlavně podle tohoto textu „Sorry if I'm up and down a lot (Yeah), Sorry that I think I'm not enough, And sorry if I say sorry way too much“ ( překlad: Promiň, že hodně často měním nálady, promiň, že si o sobě myslím, že nejsem dost dobrá, a promiň, že se často omlouvám). V podstatě celý text je o mně, ale tenhle kousek na 100%. Co se týká vokálů, Ari opět nezklamala - její hlas je tak unikátní a roztomilý, ale zároveň sexy, no prostě Ari je whole package. Produkce, začátek piano, pak luskání, pak uuhhh někoho dalšího a...  honey chci prostě jenom poslouchat a vidět se v textu. Taky je tam část ke konci, která mi neuvěřitelně připomíná Honeymoon Avenue <3 Moje celkové hodnocení 11/10.

3. NASA
Na začátku můžete slyšet větu ''This is one small step for woman, One giant leap for woman-kind'' což znamená „Toto je malý krok pro ženu, ale obrovský skok pro ženy, kterou řekl/řekla Shangela Laquifa Wadley, zkrátka Girls supporting girls (holky podporují holky). "NASA" je píseň o tom, že člověk potřebuje prostor, od ostatních, čímž vytváří dvojité znamení slova; je to proto, že NASA označuje Národní leteckou a vesmírnou správu. Zkrátka občas potřebujete být o samotě, aby jste poznali sami sebe (self love). Ariana miluje vesmír (její nejoblíbenější planeta je Jupiter a teď když to píšu, uvědomuji si, že to je vážně divné tuto informaci vědět), takže není divu, že tenhle song nazvala NASA. Její myšlení je zkrátka něco jiného. Moje hodnocení 10/10.

4. Bloodline
Na začátku můžete slyšet Nonnu (babička Ariany), která říká „protože se snažím dělat to nejlepší a oni nemůžou najít nic, co by mě uspokojilo, uhh. U Bloodline Ariana zpívá o sexuálním vztahu, který má s přítelem, který všichni známe pod názvem "kamarád s výhodami". Chce si prostě užít, aniž by se plně zavázala k nějakému vztahu a měla je ve své rodině (bloodline). Ten zvláštní styl hudby (podle mě karibský, nebo něco zaoceánského) je prostě unikátní a nic takového jsme ještě u Ariany neslyšeli. Jediné, co mi vadí, je to, že Ari zpívá opět o sexu, ale jinak ten song miluju. Moje celkové hodnocení 9/10.

5. Fake Smile
 Bože, konečně Fake Smile, tenhle song jsem si oblíbila hned na první poslechnutí, né pouze kvůli úžasné produkci, ale hlavně kvůli textu, hned se k tomu dostanu. Na začátku je opět intro, tentokrát je to „vytrhnuté“ z nějakého filmu z 50. či 60. let, kde se říká ''Po smíchu přicházejí slzy'' (''After laughter comes tears''). U songu „Fake Smile“ Ariana diskutuje o její nespokojenosti se životem a o tom, jak odmítá se přetvařovat, aby zakryla své pravé emoce, protože celebrity jsou často nuceny dodržovat tyto normy. Prostě Ariana vám vzkazuje, že se nemáte přetvařovat, protože ona už taky nebude. Moje celkové hodnocení 12/10.

6. Bad Idea
Pokud jde o „Bad Idea“, Arianu napadá špatný nápad, který má a chce se svým milencem „provést“. Nicméně, ona jen chce, aby se pokusil "zmást bolest" a zapomenul na její bývalé přítele, a na sebe samu. Na tomto songu je pár věcí, které mě překvapily, například u vět „Forget about me“, “Yeah, I'ma call you over here to numb the pain“ má Ariana jako echo část Ari-Chan, což v japonštině znamená Ari-holka = Ariana (doufám, že to chápete, je to těžké vysvětlit) je to kvůli tomu, že Ari vždy milovala Japonsko. Opět song o sexu (já jsem vám říkala, že Ari ráda zpívá o tomto tématu), text nic moc, ale pointa tohoto songu je zapomenout na bolest, každý tuto situaci řešíme jinak. Další „překvápko“ pro mě byla produkce - celkově opět něco, co jsme od Ari ještě neslyšeli - mluvím o té části, která se změní na hluboký „démonský“ hlas (což podle mě představuje tu myšlenku toho špatného nápadu). A poslední věc: od 2:18 do 2:24 slyšíte Ari úžasné vokály. Mně, když jsem tuhle část slyšela poprvé, hrozně moc připomněla „Touch It“ z Ariany Dangerous Woman alba. Tohle jsou prostě detaily, kterých já si všímám, prosím nesoudit, já se taky nesnáším. Moje celkové hodnocení 9/10.

7. Make up
U tohohle songu to bude rychlý. Ari tu zpívá o sexu po hádce, to asi vy starší znáte, že? Text je jednoduchý a jde přímo k věci. Líbí se mi, že tu Ari míchá opravdový make-up (myslím tím líčení) s makeup sexem a též, že zmiňuje Fenty Beauty. Pro holku, co miluje make-up, bylo tohle milé překvapení. Moje celkové hodnocení 8/10.

8. Ghostin
Tenhle song je to nejupřímnější, co Ari kdy vydala, a já jí za to moc děkuju. „Ghostin“ je píseň o dvou lidech - Mac Miller a Pete Davidson. Dnes jsem viděla interview, kde Ari vyprávěla o Thank U, Next, jak bylo vytvořeno, a co jí přimělo k tomu toto album zveřejnit po tak krátké době od posledního alba. Ari řekla, že po určitých událostech (myslela tím Manchester attack, rozchod s Macem, zásnuby s Petem, Macovu smrt a zrušení zásnub a rozchod s Petem) potřebovala ze sebe dostat emoce, jinak by se z toho zbláznila, šla do nahrávacího studia a nahrála Ghostin, což byl úplně první track do Thank U, Next alba. Ghostin je pro mě skladba tak upřímná a tak intimní a zkrátka patří mezi mé nejoblíbenější ze všech písniček, které jsem, kdy slyšela. Ari se tu v podstatě omlouvá Petovi, protože stále miluje Maca. Ari nic z toho samozřejmě nepotvrdila, to jsou spíše moje, a ostatních fanoušků spekulace. Abyste to trošičku pochopili, tak asi bude stačit pár úryvků z tohoto songu. První věta: Vím, že mě slyšíš, když pláču, snažím se to v noci udržet když spíš vedle mě, ale jsou to tvoje ruce, které potřebuji tentokrát okolo sebe. „ I know you here me when I cry, I try to hold it at night, while you're sleeping next to me, but it's your arms that I need this time (This time)“. Mac nahrál song „2009“ do svého alba „Swimming“ a pokud si tuto skladbu poslechnete a hned na to Ghostin uslyšíte, kde Ari vzala další inspiraci. Jediné, co řeknu na závěr, prosím poslechněte si tuto píseň. Moje hodnocení 13/10.

9. In my head
 "In my head“ Ariana mluví o tom, jak se zamilovala do verze někoho, koho vytvořila v její hlavě, aby později zjistila, že ve skutečnosti to vůbec tak není. Opět tu máme intro - tentokrát od Ari dlouholetého kamaráda Dougha „Here's the thing: you’re in love with a version of a person that you've created in your head, that you are trying to but cannot fix. Uh, the only person you can fix is yourself. I love you, this has gone on way too long. Enough is enough. I'm two blocks away; I’m coming over". V překladu: „Poslouchej, jsi zamilovaná do verze někoho, koho sis vytvořila ve své hlavě, kterou se snažíš, ale nemůžeš změnit. Uh, jedinou věc, kterou můžeš změnit, jsi ty. Miluju tě, takhle už to dál nejde. Všeho je moc. Jsem dva bloky od tebe, hned tam budu“. Ariana má úžasné kamarády! Tahle píseň je jednou z mých nejoblíbenějších, protože se v ní naprosto vidím, hlavně ve větě „Moje představivost je až moc kreativní, oni vidí démona, já anděla“. Samozřejmě tento song je o Petovi, to je prostě jasný. Opět produkce naprosto úžasná a Ariany vokály on point. Moje hodnocení 10/10.

10. 7 rings
Tohle je zkrátka song o tom, že peníze vám můžou přinést radost a i když je to celkem smutné, musím s tím souhlasit. Řekněte mi, jestli někdo z vás byl někdy smutný, když si kupoval novou věc?! Tenhle song vznikl v ten den, kdy Ari a její kamarádky šli k Tiffanymu a Ari jim koupila 6 prstýnků včetně prstenu pro sebe (7 rings). Pokud by vás zajímalo, kdo všechno má prstýnky, tak je to Alexa, která je Ariany kamarádkou už od dětství, Victoria, Tayla, Courtney, Njomza a Kaydence - kromě Alexy a Courtney pomohli ostatní holky Ari s tímto singlem. Ari v písničce zpívá „Kdo kdy řekl, že peníze vám nemůžou přinést štěstí, nikdy neměl dostatek peněz k utrácení. Prostě tohle je zábavný song a já si ho zpívám pokaždé, kdy ho slyším. 10/10.

11. Thank U, Next
Tohle je tak ikonická písnička. Ari vždy používala frázi hank you, next což v mém překladu znamená: děkuji, že si se mnou strávil čas, byl si se mnou, ale bohužel už to nefunguje, a teď čekám na dalšího. Samozřejmě tahle fráze se dá použít i v jiné situaci. Ari už ve zmiňovaném interview řekla, že když psali Thank U, Next, vymysleli více jak 3 verze a rozdíl byl hlavně v začátku, v originálu Ari opravdu vyjmenovala svoje ex, ale pro jistotu měla připravené i verze bez jmen - Ari byla hodně nervózní, než tenhle sigl vyšel, protože nevěděla, jak to lidi a hlavně ti zmiňovaní vezmou. Pokud by vás zajímali jména tak: Sean jako Big Sean se kterým chodila pár měsíců ještě před Dangerous Woman, potom Ricky, to je Ricky Alvarez, Ari bývalý a teď už zase nynější tanečník - chodili spolu během Honeymoon Turné, Pete, to je kapitola sama o sobě, asi jste o téhle kreatuře slyšeli, a Mac (rest in peace angel), upřímně Ari a Mac byli pro sebe jako stvoření. Taky je nutno říct, že TUN je Ari první singl, který získal první místo v žebříčcích, jak u nás, tak ve světě. Moje hodnocení 10/10.

12. Break Up With Your Girlfriend, I´m bored
Poslední singl Ariany. BUWYGIB, zní to jako by Ari naváděla cizího kluka k tomu, aby se rozešel se svojí holkou a byl s Arianou, protože Ari se nudí, ale o tom tenhle song není. Ari sice "navádí" k rozchodu, ale né kluka, ale samu sebe, aby mohla mít samu sebe pro sebe. Upřímně, taky to nechápu, tomu rozumí asi jenom Ariana. Taky můžu říct, že Ari původně neměla tenhle song v plánu vydat, místo toho měla být na albu písen Remember, ale Ari se rozhodla tento song nevydat, a tak do Thank U, Next alba zařadila tuto píseň. Produkce na tomto songu je super, ale nejlepší je refrén Break up with your girlfrieeeend, yeah, yeah cause I´m bo-o-ored, you can hit it in the moorning, like it´s yours. Moje celkové hodnocení 10/10.

Uff, tak tohle mi teda dalo, ale jsem moc ráda, že jsem to sepsala, snad se vám můj názor bude líbit a pokud ne, budeme rádi za váš názor. A na závěr otázka: S kým se uvidím na Sweetener/Thank U, Next turné v Praze??

S láskou Týna


You Might Also Like

1 komentářů

  1. Arianu mám také moc ráda. Mrzí mě, že nejdu na její koncert, protože nemám s kým. V mém okolí ji nikdo zas až tak neposlouchá. Jak jsi napsala ten text písničky BWYGIB, tak sem si to hned v hlavě zazpívala - je to skvělý! Osobně mám ale u Ariany (jako snad u jediné zpěvačky) vždycky zvláštní pocit, když něco vydá a postupně se zamilovávám.

    PS: Článek super, ale párkrát si ho projeď nebo ho dej do Wordu. Ty překlepy jsou děs. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář :)